مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

امروزه زندگی شهری و مشغله های فراوان ایجاد شده با تغییر الگوی شهروندی در شهر های بزرگ متاسفانه آمار سالمندان تنها درخانه با رشد چشمگیری همراه بوده است. یک سالمند سرمایه یک خانواده و کشور است؛

پرستار سالمند

همزمان با افزایش شمار سالمندان تنها در خانه درخواست پرستارسالمند در منزل افزایش یافته است.


مخاطرات تنهایی سالمند در خانه 


تنهایی در هر گروه سنی دارای اثرات خاص خود میباشد. در سنین بالا با توجه به حساس شدن سالمند نسبت به خود و اطرافیان تنهایی میتواند اثرات مختلفی داشته باشد؛ اثراتی همچون افسردگی مزمن، بیماری های روانشناختی، تغییرات ناگهانی در خلق و خوی، آلزایمرو ... . 
باید توجه داشت انسان با افزایش سن نیاز به مراقبت و گاها مراقبت ویژه دارد چرا که سالمند ممکن است دیگر توانایی و انرژی ای که در سنین پایین تر برای انجام امورشخصی و غیره داشته دیگر نداشته باشد و نیازمند کمک باشد. 


نکات مهم در انتخاب پرستار برای سالمند 


مراقبت و پرستاری از سالمندان نیازمند حوصله، تجربه، و مهارت های مراقبتی متناسب با نیاز سالمند است. مهارت هایی همچون رسیدگی به بهداشت سالمند، رسیدگی به سلامت جسمی سالمند، رسیدگی به تغذیه سالمند، رسیدگی و انجام امور منزلی که سالمند در آن سکونت دارد.

از جمله مواردی که برای یک پرستار سالمند مهم می باشد داشتن تجربه و اطلاعات کافی می باشد برای این کار بهتر است از افرادی که پرستار مد نظر شما قبلاً برای آن ها کار می کرد پرس و جو کنید و کاملاً با اخلاق و توانایی های پرستار آشنا شوید. 

همچنین پرستار سالمند نباید هیچ گونه سو سابقه ای داشته باشد و عدم اعتیاد نیز از مواردی می باشد که مراقب به هیچ وجه نباید دچار آن شود زیرا در صورت داشتن این موارد ممکن است برای سالمند عزیز خطرآفرین باشد.

پرستار سالمند


فواید استخدام مراقب برای سالمند 


تغییر الگوی زندگی متاسفانه باعث شده است بسیاری از خانواده های ایرانی نظر به فرستادن سالمند خود به  مراکز نگه داری از سالمندان داشته باشند.
تقریبا هر فرزندی میداند که برای سالمند هیچ جا بهتر از خانه خودش نمیشود. به همین دلیل اولین حسن استخدام پرستار ماندن سالمند عزیزشان در خانه است.
تنها بودن سالمند در خانه مخصوصا هنگامی که اعضای خانواده شاغل هستند یکی از مهمترین فواید استخدام مراقب سالمند است. چرا که پس از استخدام مراقب با خیالی راحت میتواند رسیدگی به مشغله های کاری را انجام دهد، نگرانی خاصی نداشته باشد.

حوزه وظایف یک پرستار سالمند

یک مراقب سالمند خوب می‌تواند به‌راحتی و بدون هیچ مشکلی نیازهای مختلف افراد پیر را برآورده سازد. مراقب سالمند در منزل به خوبی خدمات خود را ارائه می‌دهد و اوقات راحتی را برای سالمندانتان فراهم می‌آورد. اما سوالی که ممکن است در ابتدا ذهن شما را جهت استخدام پرستار افراد سالمند مشغول کند این است که حوزه وظایف این افراد به چه شکل است؟ حدود وظایف یک پرستار سالمند با توجه به میزان حقوق دریافتی از سوی فرد استخدام‌کننده تعیین می‌شود. با توجه به انتظارات فرد استخدام‌کننده، هزینه استخدام یک پرستار متفاوت است. در ادامه برخی از مهم‌ترین وظایف یک پرستار متخصص سالمند را خدمت شما شرح خواهیم داد.

مراقب سالمند

انتخاب شرکت جهت استخدام پرستار

برای استخدام پرستار سالمند از مجموعه‌های مربوطه باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید تا مشکلی برای شما و فرد سالمند عزیز ایجاد نشود. ممکن است مجموعه‌های مختلفی وجود داشته باشند که وعده پرستارهایی عالی و کاربلد را به شما بدهند؛ اما مدت کمی بعد از آغاز کار پرستار پی می‌برید که او مهارت زیادی در کار خود ندارد و نمی‌تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد. بنابراین جهت انتخاب مجموعه خدمات پرستاری در منزل نیز باید مواردی را در نظر بگیرید که سابقه‌ها آن‌ها کاملا مشخص بوده و شناخته‌شده هستند. مجموعه خدمات پرستاری آسایش ایده‌آل با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و زیر نظر سازمان بهزیستی کشور فعالیت می‌کند. این مجموعه در حوزه‌های مختلف پرستاری، مانند پرستار سالمند، پرستار کودک و پرستار بیمار فعالیت دارد که طی مدت زمان زیاد فعالیتش توانسته پیوسته باعث برانگیختن حس رضایت متقاضیانش شود. هم‌اکنون با مراجعه به وب سایت آسایش ایده‌آل می‌توانید از خدمات پرستاری عالی این مجموعه بهره برده و سوالات مدنظرتان را با متخصصان ماهر آن‌ها در میان بگذارید.

کد خبر 646197

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    جوانان را دریابید که سرمایه اند شاید جیب سالمند برای عده ای سرمایه باشد